wtorek, 25 sierpnia 2015

'Maybe Someday' Collen Hoover

Tytuł: Maybe Someday
Tytuł orginalny: Maybe Someday
Autor: Collen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 440


Pierwszą książką, którą chciałabym zrecenzować jest powieś wydaje mi się, że dość znanej autorki, jeśli chodzi o książki młodzieżowe, a mianowicie 'Maybe Someday' Collen Hoover. Długo się wahałam czy zakupić tę książkę. Słyszałam o niej dość zróżnicowane opinie, niektórzy mówili, że jest świetna i warta przeczytania, inni zaś, że jest najgorszą książką tej autorki. Postanowiłam, więc wybrać się do księgarni i zakupić powieść, a na końcu wydać własną opinie. 



Na samym początku książki poznajemy Sydney- bohaterkę lektury, w dość nie przyjemnej dla niej samej sytuacji. Po krótkim czasie znajduje się sama na ulicy, w nocy, do tego jeszcze przemoczona do suchej nitki... Gdy by nie on- Ridge, dziewczyna nie miała by się gdzie podziać. Zaledwie po dwóch tygodniach znajomości przyjmuje dziewczynę pod swój dach na kilka dni. Potem są to tygodnie i miesiące, aż w końcu dochodzi do kolejnej nie miłej sytuacji, lecz teraz Sydney jest w nią zamieszana. Ktoś teraz będzie cierpiał przez nią, tak jak ona kiedyś... Mimo wszystkich trudności nasza dwójka bohaterów po dłuższej przerwie wznawia kontakt, a potem...? Jest już tylko lepiej ;-)


Sydney i Ridge - Nasi bohaterowie, którzy są rozdarci między 'może kiedyś', a 'własnie teraz' dokonują w książce wielu decyzji. Jedne są dobre, inne złe. Ale... każdy ma prawo do pomyłek, prawda?


Pani Hoover pozytywnie zaskoczyła mnie tą książką. Biorąc tę lekturę do ręki, byłam przekonana, że to powieść o nastolatkach, o niespełnionej miłości i byłam pewna, że jest to nudne New Adult, a tymczasem... No własnie... Jestem zaskoczona. Książka okazała się być o ludziach, którzy wkroczyli w dorosłość, ale nadal nie do końca umieją się w niej odnaleźć, ale powoli, powoli małymi kroczkami idą przed siebie zdobywając nowe doświadczenia, wspomnienia i może coś jeszcze?


'Maybe Someday' jest książką, którą bardzo przyjemnie się czyta. Jej fabuła wciąga tak bardzo, że nie można się od niej oderwać choćby na chwile. Powieść zdecydowanie jest przeznaczona dla młodzieży, lecz nie tylko. Polecam tę książkę wszystkim, którzy nie tylko lubią panią Hoover, ale także tym, którzy lubią czytać coś lekkiego i przyjemnego ;-)

Moja ocena- 10/10

A na koniec dwa cytaty z książki, które wprost uwielbiam

'Nauczyłem się jednak, że sercu nie można nakazać, kiedy, kogo i jak ma pokochać. Serce robi, co chce. Od nas zależy najwyżej to, czy pozwolimy naszemu życiu i głowie dogonić serce.'

'Nie chcę się z nią żegnać, skoro tak naprawdę wcale nie chcę, żeby odchodziła.'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli zawitałeś na mojego bloga, pozostaw po sobie ślad <3
Nie wiecie jak wielką motywacją są wasze komentarze <3
Z góry dziękuję za każdy komentarz, ten pozytywny, jak i ten z konstruktywną krytyką :-)