niedziela, 30 sierpnia 2015

'Suknia Ślubna' Rachel Hauck

Tytuł: Suknia Ślubna
Tytuł oryginalny: The Wedding Dress
Autor: Rachel Hauck
Wydawnictwo: Św. Wojciech 
Liczba stron: 384



'Suknia ślubna' jest moim pierwszym spotkaniem z panią Hauck. Gdy weszłam do księgarni i zobaczyłam tę okładkę od razu wiedziałam, że muszę mieć tę książkę. Tak, wiem nie oceniaj książki po okładce, a dlaczego okładka jest niesamowita? Ponieważ mam słabość do sukien ślubnych, no i gdy zobaczyłam okładkę, no po prostu musiała mieć tę powieść. 



Główną bohaterką jest Charlotte- właścicielka eleganckiego salonu mody ślubnej w Birmingham. Od dziecka jej pasją są suknie ślubne. Uwielbia na nie patrzeć, ale także szukać odpowiedniej kreacji dla każdej panny młodej. Jednak kiedy sama zostaje narzeczoną Tim, nie potrafi, a może nie chce znaleźć dla siebie sukni. Pewnego dnia kupuje na aukcji za tysiąc dolarów pewien stuletni kufer, w którym znajduje pewną suknie. Jej wygląd sugeruje, że ta nie była nigdy noszona, ale czy to prawd? Czy suknia faktycznie nigdy nie miała swojej prawdziwej właścicielki?

Tego nie mogę wam zdradzić, aczkolwiek powiem wam, że dzięki sukni świat Charlotte obróci się o 180 stopni. Czy kobieta dowie się kto był jej ojcem?Czy dalej będzie żyła w świadomości, że miała tylko matkę?


Po przeczytaniu krótkiego streszczenia z tyłu stwierdziłam, że książka mi się na pewno spodoba, jednak byłam w błędzie. Lektura, owszem podobała mi się, ale trochę się na niej zawiodłam. Książka była za bardzo przewidywalna. Od samego początku można było się domyśleć jakie będzie zakończenie. Uważam, że autorka mogłaby się trochę bardziej wykazać pisząc tę powieść, ponieważ streszczenie z tyłu jest bardzo intrygujące.

'Co się wydarzy dalej, w książce?' - Takie pytanie zadaje sobie każdy po przeczytaniu tekstu z tyłu książki, ale po pewnym czasie nie ma się ochoty poznać zakończenia przez ciągnącą się akcje. Moim zdaniem treść książki jest bardzo monotonna


Reasumując. Książka nie wywołała u mnie jakiś specjalnych emocji, owszem podobała mi się, ale nie aż tak. Czy polecam tę książkę? To już zależy od czytelnika. Osobiście po tę powieść już nie sięgnę, a po inne pozycje tej autorki? Nie wiem, ale szczerze wątpię. 

Moja ocena- 6/10

A na koniec cytat z książki

'W życiu nie ma gwarancji, że znajdzie się odpowiedź.'



3 komentarze:

  1. Okładka jest rzeczywiście przepiękna, od razu przyciągnęła mój wzrok :) Niestety, czasami powiedzenie "Nie oceniaj książki po okładce" okazuje się być zaskakująco prawdziwe :/. Mimo cudownej okładki, raczej nie sięgnę po tą powieść. Pozdrawiam :) /Claudie

    OdpowiedzUsuń

Jeśli zawitałeś na mojego bloga, pozostaw po sobie ślad <3
Nie wiecie jak wielką motywacją są wasze komentarze <3
Z góry dziękuję za każdy komentarz, ten pozytywny, jak i ten z konstruktywną krytyką :-)